Накратко

петък, 26 юни 2009 г.

Подновяване на шофьорска книжка - нормален начин

Вероятно няма българин, който да не изпитва сериозни притеснения и неприятни очаквания от срещите си с представители(или по-скоро представителки) на държавната (а и не само) администрация.
И аз няма да съм изключението, но пък винаги се налага да си извадиш някакъв документ, да си завериш декларация или друго. Преди месец със скрит ужас установих, че шофьорската ми книжка изтича на 6.07.2009г.
И започнах да се готвя, по-скоро психически за това, което ме очакваше. Разпитах познати какво трябва предварително да подготвя преди да се озова пред гишето на КАТ. Всички казваха: Правиш си медицинско при очен лекар и снимки.
Всичко изглеждаше лесно за изпълнение, още повече, че времето летеше, а аз все не намирах време да свърша тези на пръв поглед незначителни неща.
Какви бяха моите очаквания? Или поне какво би трябвало да бъде, ако административната машина не беше човекомелачка, а "удоволствие да я срещнеш".
По предварителни изчисления времето за подаване на документи за подновяване на книжка не би трябвало да е повече от половин час.
Според мен НДУ (необходимите и най-вече достатъчни условия) включваха:
1. Изготвяне на медицинско - 15 мин.
2. Снимки - 10 мин.
3. Посещение в КАТ - 20 мин. и добро настроение.
4. Някакви такси, които не биха ме сринали финансово и най-вече емоционално.

Всичко това се оказа напълно в сферата на най-оптимистичните ми очаквания. Дори повече, оказа се "Епизод от романтичен филм" (според ФСБ).

2 коментара:

почивки лято 2013 Гърция каза...

всички тези уж "обикновени" процедури които са необходими на всеки гражданин на практика са толкова сложни че направо нямам думи. на всеки от нас се налага да вземе отпуска веднъж за подаване и веднъж за получаване на докумантите ако разбира се се завърши работата от първи път - ако не отново на опашката

почивки лято 2013 Гърция каза...

ваденето на лични документи в България за мен е истински кошмар - редене на опашки за поздаване, па за снимане, па за получаване а и таксите за личните документи са много високи спрямо други страни - и съм на мнението че много хора немогат да си позволат да извадат лични документи - процедурите трябва да се опростят и да поевтинят - поне това е моето мнение