Накратко

неделя, 15 февруари 2009 г.

Пазете се от недобронамерени служители

Ето, че дойде ред на поредната случка с мое участие.
Поради това, че често ми се налага служебно да пазарувам разни компютърни компоненти, предпочитам да вземам фактури, които да се изплащат безкасово т.е. по банков път. Така си спестявам множество досадни процедури - получаване пари в брой, фактуриране в брой, отчитане на фактури и т.н. Обикновено в края на календарната година или началото на следващата фирмите си правят насрещно засичане. Случвало се е, да се намери някоя неизплатена фактура към фирми-доставчици, но след проверка всичко си идва на място. Или поне всичко. В края на миналата година ми се обади служител на фирма Х и ми каза, че е останала неизплатена фактура от м. Февруари за 3 броя флаш-памет на стойност около 110 лв. Бях учудена поради факта, че от тази фирма не бях купувала такава памет. За всеки случай порових из копията на фактурите, какавито си правя винаги и не намерих такава. Обадих се и в счетоводството, но и там не откриха неплатена фактура. Тогава помолих да ми изпратят сканирана тази неплатена фактура. След минути я получих и каква беше изненадата. През м. февруари някой е фактурирал 3 бр. флаш-памет на мое име с правилните данни, но подписът на получател не беше мой. Дори не наподобяваше моя. Беше си някакъв измислен подпис с моите инициали. Веднага разбрах какво е станало и се обадих на управителя на фирма Х. Обясних му за ситуацията и че явно негов служител е направил фалшива фактура. Той обеща да провери. След минути ми се обади и ми се извини за безпокойството. Оказало се е, че служител, който вече не работи във фирмата, си е позволил да направи тази фактура. Явно този дребен мошеник не е бил достатъчно съобразителен поне да се опита, да ми фалшифицира подписа или не е имал достъп до истинските фактури подписани от мен. Замислям се, че издаването на фактури с плащане по банков път дава възможност на недобросъвестни служители за такива измами. После иди се разправяй, че не си взел фактурираната стока.

Няма коментари: